.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معماری بومی در ساخت و سازهای مازندران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر استفاده از پوشش سفالی در بام خانه های استان خواستار رعایت معماری بومی در ساخت و سازهای استان شد.

به گزارش شمال نيوز، نادعلی رمضانپور افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان با دارا بودن بیش از 11 هزار عضو در رشته های هفت گانه مهندسی عمران ، معماری ، برق ، مکانیک ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک یکی از بزرگترین و منسجم ترین تشکل های صنفی و حرفه ای استان مازندران به شمار می آید که از این تعداد حدود 600 نفر از اعضا را معماران تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه گروه های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان معتبرترین پشتوانه علمی و تخصصی این سازمان را تشکیل می دهند اظهار داشت: این گروه ها در واقع کارآمدترین بخش برای جهت بخشی منطقی و دستگاه مدیریتی سازمان در تصمیم گیری و اتخاذ نظر هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به نقش معماران در جامعه تصریح کرد: نقش معماران در طراحی معماری ایرانی – اسلامی بناها ، طراحی دکوراسیون داخلی و شهری، هویت بخشی به معماری اسلامی و معماری منظر ، حذف آلودگی بصری در شهرها ، سرمایه گذاری و توسعه فناوری زیست محیطی در جانشینی استفاده از سوخت های فسیلی مانند انرژی خورشید و بازگشت به اصالت فردی بسیار مشهود و قابل توجه است.

وی با اشاره به توریستی بودن مناطق سرسبز شمال کشور افزود: معماران باید با بهره گیری از تجارب ارزنده معماران تاریخ ایران در علم معماری ، شرایطی را در مازندران فراهم کنند تا گردشگرانی که به مازندران سفر می کنند با دیدن مناظر شهری در تلفیق با دو نعمت خدادادی یعنی دریا و جنگل ، سفیران زیبایی های معماری مازندران باشند.

رمضان پور با بیان اینکه از دیرباز مشکلاتی بر سر راه مهندسان به خصوص معماران وجود داشته و دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات مهندسان معمار ، ناشناس بودن وظایف و توانایی های آنها در جامعه و در نتیجه ضایع شدن بسیاری از حقوق مسلم آنهاست که این خود باعث نزول سطح کیفی در عرصه ساخت و سازهای شهری است.

وی افزود: عدم آشنایی نه تنها در بین عوام جامعه بلکه در بین سازمان ها، ارگان ها و مجامع تصمیم گیری ساخت و ساز شهری نیز به وضوح به چشم می خورد و به طور یقین شناساندن حرفه معماری و معماران در سطوح عوام و البته خواص همچون مراکز تصمیم گیری ساخت و ساز شهری ، می تواند گام موثر و بلندی در جهت حل بیشتر و بهتر مشکلات کاری و حرفه ای مهندسان معمار باشد.

رمضان پور بیان کرد: می توان با برقراری ارتباطی موثر و تنگاتنگ بین معماران و تشکیلات و انجمنهای مختلف مهندسان معمار و مردم در سطح استان و کشور ، روند مشکلات را هموارتر و تصمیمات تصمیم گیران را واقعی تر و برخاسته از متن خواسته های جامعه کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارتباط برقرار کردن جامعه معمار استان و تجلیل از معماران و معمار برجسته ایران شیخ بهائی همایشی در سوم اردیبهشت ماه سال جاری تحت عنوان روز معمار در سالن اجتماعات دانشگاه شمال آمل با حضور مسئولان استانی ، معماران فرهیخته ، مهندسان و اساتید دانشگاه و پژوهشگران برگزار می کند.

رمضان پور اظهار داشت: مطابق مصوبه مورخ 23 فروردین 89 هیئت مدیره سازمان از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ، مهندسان می توانند در شهرهای ساری ، قائمشهر، بابل و آمل 10 درصد و در سایر شهرها 20 درصد ظرفیت اشتغال خود را در بخش نظارت به صورت خارج از رندم و بقیه را به صورت رندم استفاده کنند.

وی افزود : مطابق مصوبه مذکور، کلیه استثنائات و مصوبات قبلی هیئت مدیره در زمینه رندم لغو و فقط پروژه های با مالکیت مهندس ، پروژه های بالای 10 هزار متر مربع و پروژه های اضافه بنا خارج از رندم است.

رمضان پور با بیان اینکه درصدهای اشاره شده برای شهرها ، مربوط به اشخاص حقیقی بوده و برای اشخاص حقوقی نصف درصدهای فوق به صورت خارج از رندم قابل اعمال است، تصریح کرد: مهندسان می توانند جهت اطلاعات و آگاهی از آخرین اخبار مصوبات هیئت مدیره استان و شورای مرکزی به آدرس سایت نظام مهندسی ساختمان مازندران WWW.MAZANDNEZAM.ORG مراجعه کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.